Przedsiębiorco, przypominamy, że 31 maja 2018 roku upływa termin wniesienia II raty opłaty za posiadanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych w miejscu lub poza miejscem sprzedaży.
Termin wniesienia opłaty rocznej:
Opłatę roczną za korzystanie z zezwolenia (zezwoleń) w danym roku kalendarzowym należy uiszczać w trzech równych ratach, w ustawowych, nieprzywracalnych terminach:do 31 stycznia, 31 maja oraz do 30 września danego roku– (art. 111 ust.7 ustawy).
Zgodnie z art. 18 ust.12 pkt 5 lit. b oraz ust. 12b ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, zezwolenie wygasa z upływem 30 dni od dnia upływu terminu dopełnienia obowiązku dokonania opłaty w wysokości określonej w art. 111 ust. 2 i 5, jeżeli przedsiębiorca w terminie 30 dni od dnia upływu terminu do dokonania czynności określonej w ust. 12 pkt 5 lit. b nie wniesie raty opłaty określonej w art. 111 ust. 2 albo 5,powiększonej o 30% tej opłaty.
Niedotrzymanie tych terminów, albo wpłaty o niewłaściwej wysokości, mogą skutkować koniecznością dokonania opłaty dodatkowej (w wysokości 30% opłaty podstawowej, płatnej w ciągu 30 dni od momentu upływu właściwego terminu),albo wygaśnięciem zezwoleń na sprzedaż alkoholu.
Wpłaty należy dokonywać na rachunek Gminy: 66-9145-1040-2000-0055-2000-0001
Przedsiębiorca, którego zezwolenie wygasło z przyczyn określonych w ust. 12 pkt 5, może wystąpić z wnioskiem o wydanie nowego zezwolenia nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy od dnia wydania decyzji o wygaśnięciu zezwolenia.
Urząd Gminy w Wieniawie
ul. Kochanowskiego 88, 26-432 Wieniawa
tel. 48 673 00 01
fax. 48 377 73 07
e-mail: sekretariat@gminawieniawa.pl