Informacje ws. podziału nieruchomości można uzyskać w pokoju w pok. nr 10 (I piętro)
Niniejsze sprawy prowadzi:
Karolina Kiljanek
tel. 48 377 73 93
e-mail: karolina.kiljanek@gminawieniawa.pl
Podział nieruchomości dokonuje się na wniosek i koszt osoby, która ma w tym interes prawny. Jeżeli nieruchomość jest przedmiotem współwłasności lub współużytkowania wieczystego, podziału można dokonać na wniosek wszystkich współwłaścicieli lub współużytkowników wieczystych. Podział nieruchomości dokonuje się na wniosek i z urzędu. Z urzędu można dokonać podziału gdy jest on niezbędny do realizacji celów publicznych lub gdy nieruchomość stanowi własność gminy i nie została oddana w użytkowanie wieczyste.
1. Kto może załatwić sprawę?
* właściciel działki,
* użytkownik wieczysty działki.
2. Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Gminy w Wieniawie, Referat Gospodarki Nieruchomościami, Rolnictwa i Ochrony Środowiska, pokój nr 10. Tel: 48 377 73 93
3. Termin załatwienia: do 30 dni od daty złożenia wniosku.
4. Wymagane dokumenty:
* wniosek o podział nieruchomości,
* I - niezależnie od ustaleń planu - w trybie określonym w art. 95 ustawy o gospodarce nieruchomościami
1. Dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości.
2. Wypis z katastru nieruchomości i kopia mapy katastralnej, obejmująca nieruchomość podlegającą podziałowi.
3. Pozwolenie Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, w przypadku nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków.
4. Protokół przyjęcia granic nieruchomości.
5. Wykaz zmian gruntowych.
6. Wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek w ewidencji gruntów jest inne niż w księdze wieczystej.
7. Mapa z projektem podziału (3 egz.)
II. - zgodnie z ustaleniami planu miejscowego, a w przypadku jego braku z przepisami odrębnymi lub z warunkami określonymi w decyzji o warunkach zabudowy:
1. Dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości.
2. Wypis z katastru nieruchomości i kopia mapy katastralnej, obejmująca nieruchomość podlegającą podziałowi.
3. Decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu (w przypadku braku planu miejscowego).
3a.Pozwolenie Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w przypadku nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków.
4. Wstępny projekt podziału (1 egz.) - z wyjątkiem podziałów, o których mowa w art. 95 Ustawy o gospodarce nieruchomościami.
5. Protokół z przyjęcia granic nieruchomości.
6. Wykaz zmian gruntowych.
7. Wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek w ewidencji gruntów jest inne niż w księdze wieczystej.
8. Mapa z projektem podziału (3 egz.)
* pełnomocnictwo lub upoważnienie w przypadku pełnomocnictwa,
* dowód uiszczenia opłaty skarbowej za pełnomocnictwo w wysokości 17 zł zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej,
5. Opłaty:
*17 zł za ewentualne pełnomocnictwo.
6. Tryb odwoławczy
Każda ze stron postępowania administracyjnego może złożyć odwołanie od decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Radomiu za pośrednictwem Wójta Gminy Wieniawa, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
7. Podstawa prawna:
* Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. 2018 poz. 121),
* Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz.U. 2018 poz. 1044),
* Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r. poz. 1257, z późn. zm.).
8. Wnioski:
Urząd Gminy w Wieniawie
ul. Kochanowskiego 88, 26-432 Wieniawa
tel. 48 673 00 01
fax. 48 377 73 07
e-mail: sekretariat@gminawieniawa.pl