Od 1 lipca właściciel lub zarządca każdego budynku będzie zobowiązany do złożenia deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB). Więcej informacji na stronie Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków
Deklaracje o systemie ogrzewania w budynku
Dane będą stopniowo i na bieżąco uzupełnianie. Informacje będzie mógł uzupełnić np. kominiarz w czasie kontroli w naszych domach, jednak głównym źródłem danych będzie społeczeństwo, a dokładniej właściciele nieruchomości. Od zainicjowania systemu odbierającego deklaracje, będziemy mieć 12 miesięcy na przesłanie formularza z niezbędnymi informacjami. W przypadku nowych budynków właściciele mają 14 dni na złożenie deklaracji.
Kiedy start ?
Kierownictwo Głównego Urzędu Nadzoru Budownictwa ( GUNB) podało, że narzędzie do zbierania danych startuje 1 lipca 2021 r. To właśnie GUNB jest odpowiedzialny za to zadanie. Cała baza zbierania danych ma być rozwijana etapami do 2023 r.
Podmiotami zobowiązanymi do złożenia deklaracji są właściciele oraz zarządcy lokali lub budynków. Osoby te powinny złożyć deklarację do wójta, burmistrza lub prezydenta miasta w formie pisemnej. Dane dotyczące budynków zawarte w deklaracji zostaną następnie wprowadzone do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków.
Urząd Gminy w Wieniawie
ul. Kochanowskiego 88, 26-432 Wieniawa
tel. 48 673 00 01
fax. 48 377 73 07
e-mail: sekretariat@gminawieniawa.pl